window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-70744045-2');

★★★★★ klantbeoordeling 9,6/10 | 150+ reviews

Boeken
Hoofdpijn2021-05-28T09:27:22+00:00

Hoofdpijn & Chiropractie

Iedereen heeft wel eens last gehad van hoofdpijn. Soms kort, soms lang, soms chronisch. Er zijn verschillende soorten hoofdpijn te onderscheiden en dit kan ook op meerdere plaatsen in het hoofd te voelen zijn. Soms kan iemand het gevoel hebben dat er zich een soort ‘band’ om het hoofd bevindt, de ander heeft weer last van het achterhoofd of boven de ogen. Dit is een indicator dat er ergens iets niet goed functioneert. Door middel van onderzoek kunnen we deze stoornis lokaliseren en met chiropractie behandelen.

Direct boeken
hoofdpijn behandeling Chiropractie

“The doctor of the future will give no medicine, but will interest his or her patients in the care of the human frame, in a proper diet, and in the cause and prevention of disease”

We nodigen u uit om op ontdekking te gaan en te lezen waarom een gezonde ruggengraat samen gaat met een gezonder lichaam.

Mijn afspraak direct regelen

Symptomen

Er zijn vele oorzaken voor vele verschillende hoofdpijnen. Voorbeelden van verschillende soorten zijn spanningshoofdpijn, migraine, aangezichtspijn en hoofdpijn als gevolg van whiplash. Spanningshoofdpijn is echter de meest voorkomende hoofdpijnvorm.

Vaak wordt spanningshoofdpijn ervaren als een drukkende pijn. Ook hebben mensen vaak het gevoel dat er een band over hun hoofd loopt. Vaak voelt iemand de pijn vanuit de nek opkomen, en dit trekt naar het hoofd. De nekspieren zijn in veel gevallen hard en gespannen. Spanningshoofdpijn is vaak chronisch en kan periodiek voorkomen of zonder enige regelmaat.

Chiropractie in Gouda
hoofdpijn behandeling Chiropractie

Behandeling door een chiropractor

Voorafgaand aan de behandeling wordt er eerst een grondig onderzoek gedaan. Hierbij worden er vragen gesteld, wordt uw lichaam onderzocht en zullen wij een oordeel vellen over je gezondheidstoestand. We willen er in het geval van hoofdpijn primair achter komen waar het vandaan komt. Daarvoor kijken we hoofdzakelijk naar de beweeglijkheid van de halswervels. Na dit onderzoek kunnen we beoordelen of de klachten behandeld kunnen worden met chiropractie. Indien dit het geval is zal de behandeling direct beginnen.

Tijdens de chiropractische behandeling wordt er door middel van druktechnieken voor gezorgd dat de beweeglijkheid van de halswervels toeneemt, spieren zich ontspannen en zenuwen verlicht worden. Naast behandeling wordt er ook geadviseerd over een goede (slaap)houding, ergonomie, sport, oefeningen en eventueel voeding. Een gezonde levensstijl is van groot belang om deze hoofdpijnklachten tot een minimum te reduceren.

Oorzaak van hoofdpijn

Chiropractie in Emmeloord

Chiropractie Centraal

Met vestigingen door een groot gedeelte van Nederland, is er altijd wel een locatie in de buurt waar jij terecht kunt voor een chiropractische behandeling. Benieuwd hoe een chiropractische behandeling precies werkt? Bekijk dan deze video!

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Privacy Statement.
Ik Accepteer

Veelgestelde vragen

Wat gebeurt er als ik reserveer?2021-04-01T10:17:33+00:00

Je krijgt een e-mail met alle informatie die je nodig hebt.

Moet ik online betalen?2021-04-01T10:16:17+00:00

Bij onze normale tarieven is betaling optioneel bij het invullen van je gegevens. Prijzen zijn inclusief alles.

Met wat voor klachten kan ik bij Chiropractie Centraal terecht?2021-04-01T10:16:23+00:00

Chiropractoren zijn opgeleid voor het behandelen van zeer uiteenlopende klachten. Klachten die een signaal afgeven dat er iets mis is met het zenuwstelsel zijn over het algemeen goed te behandelen door een chiropractor. Onderstaande klachten zijn een signaal dat het zenuwstelsel is aangetast of aangetast kan zijn. Wie deze signalen herkent, zou zo spoedig mogelijk een chiropractor moeten bezoeken. Voor een meer uitgebreid overzicht van de klachten die worden behandeld bij Chiropractie Centraal kunt u terecht op onze de pagina met aandoeningen die wij regelmatig behandelen.

• Nervositeit
  • Pijnlijke gewrichten
  • Stijfheid in de nek
  • Pijn tussen de schouders
  • Pijn in de rug
  • Pijn, tintelingen en/of uitstraling in de armen en/of benen
  • Verdoving in handen, voeten of stijfheid daarin
  • Chronische vermoeidheid
Wat doet de chiropractor als hij niet kan helpen?2021-04-27T17:33:02+00:00

Bij Chiropractie Centraal wordt een uitgebreide klachtenanalyse gedaan, waarna de chiropractor een behandelplan opstelt. Onze chiropractors zijn zodanig opgeleid dat wanneer er uit de klachtenanalyse blijkt dat er andersoortige medische aandacht nodig is, zij in staat zijn om u naar de juiste professional door te verwijzen.

Kunnen klachten na een behandeling terugkomen?2021-04-01T10:17:25+00:00

Wij behandelen niet alleen het symptoom van de klacht, maar bekijken ook wat de dieper liggende oorzaak is. Dit doen we aan de hand van het ‘Chiro-priorities’ systeem. Hiermee wordt het terugkeren van klachten geminimaliseerd. Ons lichaam wordt echter constant op de proef gesteld, waardoor nieuwe problemen kunnen ontstaan of oude problemen terugkeren. Om die redenen raden we iedereen aan om 1 keer in de 1-2 maanden langs te komen voor een check-up om er zeker van te zijn dat uw lichaam nog steeds optimaal functioneerd.

Helpt chiropractie meteen na een behandeling?2021-04-01T10:16:37+00:00

In een aantal gevallen zal u zich na de behandelijk direct beter voelen. In andere gevallen zijn er een meerdere behandelingen nodig. De chiropractor zal met u de verwachte lengte van het behandeltraject bespreken. Dit hangt ook af van de complexiteit van het probleem en hoelang dit al gaande is.

Waarom valt chiropractie onder alternatieve geneeswijzen?2021-04-01T10:17:17+00:00

Een geneeswijze wordt alternatief genoemd wanneer de geneeswijze niet officieel erkend is door de overheid. Dat betekent echter niet dat zo’n geneeswijze minder waardevol is. Over chiropractie is bewezen dat het de meest kosteneffectieve methode is om rugpijn te behandelen. In landen als Australië, Canada, Nieuw-Zeeland en de Verenigde Staten wordt chiropractie al tientallen jaren erkend als officiële geneeswijze. Hopelijk treedt chiropractie ook in Nederland snel toe tot de officiële geneeswijzen.

Is chiropractie nieuw?2021-04-01T10:17:11+00:00

Chiropractie zoals wij die nu toepassen is iets meer dan 100 jaar oud. Dat betekent dat chiropractie inderdaad een nieuwe geneeswijze is. Zo’n 5.000 jaar geleden werden er echter al geneeskundige handelingen uitgevoerd die sterk aan de huidige chiropractie doen denken. Het principe van chiropractie was ook bij de oude Grieken bekend.

‘Het is noodzakelijk een grondige kennis te bezitten van de wervelkolom, want vele aandoeningen worden in werkelijkheid veroorzaakt door een gebrekkigheid daarvan’. Hippocrates, De Articulus 47

Kan ik rechtstreeks via de zorgverzekering betalen?2021-04-01T10:17:05+00:00

Nee, wij vragen voor een volledige betaling op het einde van uw afspraak. Uw verzekering zal u vervolgens binnen enkele werkdagen terug betalen.

Heb ik een verwijzing van de huisarts nodig?2021-04-01T10:16:58+00:00

Wij accepteren dokterverwijzingen, maar ze zijn niet nodig voor u om chiropractiezorg te starten en zijn doorgaans niet verplicht door uw verzekering.

Verzekeringsdekking?2021-04-01T10:13:34+00:00

Veel nederlandse zorgverzekeringen hebben nu betrekking op chiropractische zorg, maar dit hangt af van de verzekering die u heeft. Hier is een link met de laatste nieuwe lijst van Nederlandse verzekeringspakketten en hoeveel dekking ze bieden voor chiropractie. De beste manier om precies te weten hoeveel dekking u heeft, is direct contact op te nemen met uw verzekering.

Vergoedingenlijst Chiropractie 2020

Waarom Chiropractie Centraal?

• Wij werken Corona proof

• Vertrouwd door duizenden patiënten

• Behandelingen vanaf 45 euro

• Vrijwel altijd vergoed door de verzekering

• Géén verplicht eigen risico van 385 euro

• Géén doorverwijzing van de huisarts nodig

• Aangesloten bij diverse onafhankelijke organisaties om de kwaliteit te waarborgen

Boeken
Waarom Chiropractie Centraal

Jouw afspraak boek je hier gemakkelijk!

Moet ik online betalen?

Nee, je kunt op locatie betalen met pin en cash. Je krijgt een kwitantie mee die je in kunt leveren bij je zorgverzekering.

Wat gebeurt er als ik reserveer?

Je krijgt een email met alle informatie die je nodig hebt om je voor te bereiden op de afspraak.